Latest Entries »

Sunday, August 29, 2010

Hati-hati bila nk bercakap..

Dh lama aku xupdate blog nie..sibuk ngan adegan-adegan yang xberfaedah..biasanya main  game ngan member2 kt umah...smpai lupa nk update...so mlm ni tergerak plak ati nk upate blog nie..smbil2 layan facebook..

tengah2 layan facebook...tergamam jap coz terbaca msj yg ntah ape2..nk marah pun ada, meluat pun ada, and mcm2 la aku rasa ngan perangai segelintir manusia nie...kalu ada xpuas ati or ape2 just jumpa depan2 and bgtau je ape yg xpuas ati..kan senang..xpayah nk post msj yg bukan2 kt facebook...nilai diri sendiri dulu sblm nk kutuk org lain and pikir dulu sebelum nk buat ape2...selagi bleh tahan okey la...kalau dh xleh tahan mcmne agaknya ekkk...banyak kita dengar dan baca dalam akhbar, media massa, kes2 yg melibatkan rasa tidak puas ati...macam boleh jadi zaman sekarang..ada yg bunuh, simbah asid, culik, dan mcm2 lagi lah...

mangsa akibat simbahan asid.

teruk bukan..so berhati2 la sebelum bercakap..bak kata pepatah.."kerana mulut badan binasa" abis kalu tangan yg taip kt facebook mcmne ek??"kerana tangan badan binasa jugak ke"

kt bawah nie aku lampir kan gambar yg mengandungi ayat2 yg boleh menaikkan darah aku sdri..walaupun simple tp ia akan menjatuhkan maruah aku sebagai seorang lelaki...ehehehehh..tp apepun aku nk bg present utk si dia..biar kekal dalam ingatan dia smpai bila2...


P/S ; kepada yg mengenali aku..silalah bgtau kawan anda supaya berhati2 k..jgn smpai menyesal seumur hidup...

sekian...

Sunday, August 1, 2010

Tarikh Bermula Puasa (1 Ramadhan 1431H) dan Hari Raya Untuk Tahun 2010


Berdasarkan kalendar Islam 1 Ramadhan akan jatuh pada 11 Ogos 2010 manakala Hari Raya Puasa atau 1 Syawal pada 10 September 2010.

Sumber ini diambil dari website islam.gov.my



Ini hanya tarikh tidak rasmi. Untuk tarikh rasmi kena la dengar pengumuman di tv selepas tengok anak bulan.



Tuesday, July 27, 2010

Final Project..


Today i've got headache cause thinking about final project of network..
i don't have any topic for this.so what i have to do??
tomorrow i have to submit the proposal of the final project..

Arrrggggghhhhhhhhhhhhhhh......
HELP ME !!!!!

Thursday, July 22, 2010

Baby Boy


~My LoVe~
MOHD FARID ASHRAF


video


Saturday, May 29, 2010

NeRvOuS CoMiNg


i fell nervous because next week on tuesday i must present about USING PERFUME...

all the slide are finished and need to presented...

i will try my best....

i hope my presentation will be just like i wanted

wish me luck k...

after the presentation I CAN SING ALL NIGHT LONG....

dedicated to... 

Mr.JIGSAW
http://darkandlonelytranquility.blogspot.com/

Thursday, April 29, 2010

SuRaT KoNvO

Wednesday, April 28, 2010

Follow Me Tag

1. go to your photo files, select the 8th photo folder
dh select nie...hahahaha...

2. select the 8th photo from the folder

Here they are~

 3. post along with the story behind it
nie pasal rempit..kui3..
ms die kecik2 dl, die xsempat nk naik beskal...
so die rembat beskal bdk jiran umah die...
and then nielah jd nya...hahahaha

p/s ; tuan empunya badan jgn mrh k...kui3

4. then challenge 8 blogging friends to do the same

Ok, here i gona pick :

1. nufarnari-omey
2. darkandlonelytranquaility
3. lianadriana
4. emeyzaaini
5. khairolazimin
6. nurulbadiah
7. masihbelomsempurna
8. kakimotong
 

Rule No 2 : pick both the right and the left photo of your eight photo from that folder

nie die tdo xingat dunia...
hahahahahahaha...


  
so skrg nie dh besar..hehehehe
mls nk urai pjg2 lebar dh...
nati tuan empunya badan mrh...kui3 


(selamat ber-tag :D )
 

Tuesday, April 20, 2010

Sleepy Beauty..ahaha

So tired and sleep on car while on the way go to college at 8 o'clock...

Monday, April 19, 2010

Michelin Mascot

What The Different From This Pictures???



Thursday, April 15, 2010

kenalilah diri dgn sebaiknya..


1.Senyum itu tanda kemesraan,diberi kepada manusia dianggap sebagai satu sedekah. Ingatlah!Ketawa itu lambang kelalaian. Selalu dilakukan akan mengakibatkat hati akan mati.Jika dibuat dihadapan manusia boleh mengakibatkan hilangnya maruah diri.

2. Setiap kesalahan yang dilakukan jadikanlah sebagai pengajaran dan pedoman,Maka beringatlah selalu dan muhasabahlah diri kita selalu.. itu sebagai tanda kelemahan diri kita,kesalilah keterlanjuran yang lalu dan berazamlah tidak akan mengulanginya lagi.

3. Syukurlah dengan nikmat pemberian Tuhan dan bersabarlah disetiap ujian yang menimpa kerana ianya amat mudah diucapkan tetapi amat sukar dan sulit utk kita laksanakan.

4. Kesenangan dan kemewahan selalunya membawa kepada kesombongan dan kelalaian.Kesusahan dan penderitaan itu,selalunya membawa kekecewaan dan putus asa, kecuali bg orang yang beriman dan percaya dengan Qada' dan Qadar Tuhan.

5. Di antara tanda-tanda orang-orang yang sombong itu cepat melahirkan sifat marah,suka memotong percakapan orang,suka bermujadalah iaitu bertegang leher,nampak di mukanya rasa tidak senang jika ada orang yang lebih darinya disatu majlis,bercakap meninggikan suara,pantang ditegur,tidak ada tanda-tanda kesal di atas kesalahan.

6.Orang yang sudah hilang sifat marah (dayus), cepat melahirkan sifat marah(lemah mujahadah).Orang yang ada sifat marah tapi dapat disembunyikan kecuali di tempat-tempat yang munasabah inilah manusia normal dan tinggi budi pekertinya.

7.Tahu diri kita hamba itu adalah ilmu,merasa diri kita itu hamba itu penghayatan,yang kedua inilah akan lahir sifat tawaduk, malu,khusyuk,takut,hina dan lain-lain lagi sifat kehambaan.

8.Jika kita mengingati dosa,kita tidak nampak lagi kebaikan kita, apatah lagi untuk dibanggakan.

9.Lahirkan kemesraan kita sesama manusia kerana itu adalah haknya tapi jangan putus hati kita dengan ALLAH,ini adalah hakNYA pula.

10.Apabila rasa senang dengan pujian,rasa sakit dengan kehinaan menunjukkan kita ada kepentingan peribadi,tanda kita tidak ikhlas membuat kebaikan.

Katakan Tak Nak Merokok

iklan nie sedikit sebanyak memberi penginsafan kepada perokok-perokok tegar..
hayati la k....
http://www.youtube.com/watch?v=rEdLzACS3vY

BeSdAy RoOmAtE 2010


today 15th of april , one of my housemate was born..
and tonight we'll have something for him ahaha
ill post the picture tomorow guys..(not for the faint hearted)
ahah i'll make sure that this party he will never forget..

I Love You All